מספר טלפון של Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח

אירוע מוחי צד ימין

אירוע מוחי נחשב לפגיעה כתוצאה מהעדר חמצן במוח. החמצן מועבר דרך כלי הדם. אירוע מוחי יכול להיווצר בעקבות היצרות של כלי דם או בעקבות חסימה של כלי דם (תסחיף של קריש דם).  ההשפעה של הפרעה באספקת חמצן אל המוח בהתחלה תהיה מקומית, אולם ללא קבלת טיפול מידי, בהמשך תיתכן השפעה ניכרת על אזורים נרחבים יותר במוח. סימני אירוע מוחי תלויים בעיקר במיקום האנטומי של החסימה ולפי זה גם החסכים הנוירולוגיים שאחראי על אותו מקום.

אירוע מוחי צד ימין - Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח

מהם הסימנים של אירוע מוחי ימני?

בעקבות שבץ מוחי עלולים להופיע שינויים תפקודיים בהתאם לאזור שנפגע במוח, העלולים להשפיע באופן משמעותי על אורח החיים. ברבים מהשינויים אפשר לטפל ולהשיג שיקום מלא או חלקי בהתאם לעוצמת הפגיעה:

  • מבחינה מוטורית ותחושתית – המוח הימני שלנו אחראי על התנועה, המוטוריקה והתחושה של פלג הגוף השמאלי שלנו. לכן באירוע מוחי ימני עלול להופיע חולשה קלה עד שיתוק בצד שמאל של הגוף, בפרט בשרירי הפנים, היד והרגל השמאליים. כמו כן, תיתכן ירידה בתחושה בחלקי גוף שונים בפלג הגוף השמאלי. חלק מהאנשים עלול לסבול מכאבים, נימול או תחושות שאינן רגילות, בדרך כלל בגפיים. תחושות אלה יכולות לנבוע מסיבות שונות, כולל פגיעה באזור התחושה במוח, נוקשות במפרקים או כתוצאה ממגבלה תנועתית של היד או הרגל. פגיעה מוטורית ו/או תחושתית עלולה להשפיע על היכולת של האדם לשנות תנוחה בזמן שכיבה, לשמור על שיווי משקל בישיבה ו/או בעמידה, ללכת ולבלוע (עקב חולשה בשרירי הפה והלוע). מכאן שאירוע מוחי עלול לפגוע בכל תפקודי היומיום של האדם.
  • מבחינה קוגניטיבית והתנהגותית פגיעה בתחומי החשיבה, הזיכרון וההתנהגות יכולים להופיע לאחר כל אירוע מוחי, ללא קשר לצד בו הוא התרחש במוח. אם כן אירוע מוחי ימני עלול להוביל לקשיי התמצאות בזמן ובמקום, קשיים בריכוז, חשיבה איטית (עיבוד מידע איטי), שיפוט לקוי שמוביל לקבלת החלטות שגויות, שינויים במזג (אגרסיביות, אימפולסיביות, פאסיביות ועוד) וירידה בזיכרון. עם זאת, פגיעה בצד הימני של המוח עלולה לגרום לפגיעה בתפיסה, או יותר נכון בקשב המרחבי של האדם ולהוביל למצב שנקרא הזנחת צד (או באנגלית: Unilateral Neglect). במצב של הזנחת צד, קיים מצב של התייחסות/מודעות מופחתת של החולה לגירויים וחפצים הנמצאים בחצי השמאלי של שדה הראיה, ולחלק השמאלי של גופו (כלומר היד והרגל). הבעיה באבחנה זו, שהחולה עצמו אינו מודע לבעיה, ולכן מתקשה לפעול ולהתמודד עימה. חשוב לומר שהזנחת צד ניתנת לטיפול, כאשר הטיפול מתמקד בעיקר בהעלאת המודעות של האדם למצב ומן אסטרטגיות להתמודדות עימה.
  • מבחינת תקשורת– אירוע מוחי ימני בדרך כלל אינו גורם לפגיעה בתקשורת, מאחר והאזורים שאחראים על השפה נמצאים בהמיספרה השמאלית של המוח. אם כן אדם לאחר אירוע מוחי ימני ברוב המקרים מסוגל לדבר, ולהבין את סביבתו.
אירוע מוחי צד ימין - Restart Therapy

צוות רב מקצועי לשיקום לאחר אירוע מוחי ימני

Restart Therapy מספק טיפולים שיקומיים בבית באופן פרטי, על ידי צוות מטפלים רב מקצועי שמוסמך, מתמחה ובעל ניסיון בשיקום נוירולוגי לאחר אירוע מוחי. כל מה שאתה צריך נמצא תחת קורת גג אחת, בפיקוח של איש מקצוע מומחה לשיקום.

טיפולים שיקומיים בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וקלינאית תקשורת לשיקום התנועה, החשיבה והתקשורת. הטיפול כולל גם ייעוץ וליווי תזונתי על ידי דיאטנית קלינית אשר מתמחה בשיקום.

לקבלת מידע נוסף ולהתייעצות ללא עלות עם מטפל מקצועי המתמחה בשיקום, הנכם מוזמנים להתקשר ל-Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח, במספר טלפון 077-9966400 או להשאיר את הפרטים שלכם כאן באתר ואנו נחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן