מספר טלפון של Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח

אי יציבות בהליכה

אם תחפשו מידע על "אי יציבות בהליכה" בגוגל תגיעו לשלל מאמרים על סחרחורת, סרטן, פריצת דיסק, טרשת נפוצה, פרקינסון, אירוע מוחי ואפילו חרדה. אכן, הגורמים לאי יציבות בהליכה הם רבים, לכן גם במקרה של אי יציבות בהליכה חשוב לפנות לייעוץ רפואי ופיזיותרפי בהקדם, ורצוי אצל פיזיותרפיסט בעל הכשרה וניסיון מתאימים ורחבים מספיק על מנת שיוכל לבצע אבחון מעמיק ונכון.

אי יציבות בהליכה, Restart Therapy שיקום גריאטרי פרטי בבית הלקוח

כיצד מתבטאת אי יציבות בהליכה ואיך ניתן לזהות אותה?

רגע לפני שנדבר על אי יציבות הליכה, חשוב לדבר על מושג נוסף- שיווי משקל. ההגדרה המילונית של שיווי משקל הוא היכולת של אדם לשמור את עצמו יציב בתוך בסיס התמיכה שלו. על מנת לשמור על שיווי משקל תקין אנו נעזרים ב4 מערכות גוף:

  1. מערכת הראייה, כלומר העיניים שלנו.
  2. מערכת התחושה העמוקה של הגוף, אשר עוזרת לנו להרגיש את הגוף שלנו והמיקום שלו ביחס לסביבה (למשל אם אנחנו זקופים, שוכבים, עומדים, יושבים וכדומה).
  3. המערכת הוסטיבולרית (מערכת שיווי המשקל) אשר נמצאת באוזן הפנימית שלנו.
  4. מערכת מוטורית של הגוף אשר אחראית על מהירות התגובה שלנו.

חוסר שיווי משקל מתאר מצב בו התחושה היא של חוסר יציבות או סחרחורת, למרות התחושה שעומדים על שתי הרגליים. פגיעה בכל אחת מהמערכות שציינו יכולה להוביל לפגיעה גם בשיווי המשקל שלנו. חלק מהסימפטומים שאנו עלולים לחוות כאשר אנו סובלים מחוסר שיווי משקל:

  • סחרחורת או "ורטיגו" (קישור לדף ורטיגו טיפול)
  • נפילות או תחושה של "עומד ליפול"
  • תחושה ש"הכל נהיה שחור" פתאום, או תחושת ריחוף
  • ראיה מטושטשת
  • בלבול וחוסר התמצאות במרחב

סימפטומים נוספים עלולים להיות: בחילה או הקאות, שלשול, שינוי בקצב הלב ובלחץ הדם, עייפות חוסר ריכוז ואפילו דיכאון, חלק מהמטופלים שחווים חוסר שיווי משקל מתלוננים גם על התקפי חרדה.

אי יציבות בהליכה בגיל השלישי- יש מה לעשות!

מערכת הראייה, מערכת השיווי משקל שלנו ומהירות התגובה שלנו – כל המערכות הנ״ל מאבדות מיעילותן ככל שאנו מתבגרים. מדובר בשינויים המרחשים במערכות הללו כחלק מתהליך הזדקנות טבעי של הגוף. בנוסף, מחלות שונות אשר שכיחותן עולה ככל שאנו מתבגרים, גם כן עלולות להוביל לפגיעה ולירידה בתפקוד המערכות הללו. פגיעה במערכות שיווי המשקל כמובן תגביר את הסיכון של האדם המבוגר לנפילה ולפציעה חמורה כתוצאה מנפילה זו.

כאשר אדם מבוגר מדווח על אי יציבות בהליכה, סחרחורת או נפילות חוזרות, מומלץ לפנות לנוירולוג מומחה לביצוע בדיקה נוירולוגית קלינית מקיפה על מנת לוודא את תקינותן של המערכות השונות ובמידת הצורך הפניה לטיפולי פיזיותרפיה לשיפור היציבות בהליכה.

כיצד ניתן לשפר את היציבות בהליכה?

טיפולי פיזיותרפיה יכולים לסייע בשיפור שיווי המשקל, היציבה של הגוף והיציבות שלנו בעת ההליכה, כמו גם לספק מידע חיוני למניעת נפילות. לשם כך, נדרש פיזיותרפיסט מוסמך בעל ניסיון והכשרה בשיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי ושיקום גריאטרי. אצלנו ב-Restart Therapy תוכלו למצוא פיזיותרפיסטים ופיזיותרפיסטיות אשר מתמחים בתחום ומגיעים עד אליכם הביתה לא צורך בהמתנה.

תרגול נכון ומותאם עשוי את יכולת שיווי המשקל ומהירות התגובה שלנו ובכך להתגבר ולהפחית את הנזק שעלול להיגרם בעקבות אי יציבות בהליכה. הפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט/ית כוללת תשאול ובדיקה פיזיקלית שמטרתם לאתר ולזהות את הליקויים השונים בכל המערכות שציינו בתחילת המאמר, ובהתאם לכך לבנות תוכנית ומטרות טיפול להשגת יציבות טובה יותר בהליכה.

אז אם אתם מרגישים שאתם כבר לא יציבים כמו פעם, מוצאים את עצמכם נתמכים יותר ויותר בקירות ורהיטים בבית, מרגישים חסרי ביטחון לצאת מהבית, או חלילה כבר נפלתם פעם אחת או יותר, Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח, מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון 077-9966400 ולקבל ייעוץ טלפוני ללא עלות ממטפל מוסמך ובעל ניסון בתחום. במידה ותהיו מעוניינים בכך תוכלו לתאם פגישת הערכה עם פיזיותרפיסט מתאים ובמהרה תתחילו להרגיש טוב ויציבים יותר בהליכה בשלכם.
דילוג לתוכן