מספר טלפון של Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח

ייעוץ תזונתי למבוגרים

מאמר זה נכתב בשיתוף עם רונה גיל, דיאטנית קלינית המתמחה בטיפול וליווי תזונתי למבוגרים; ונאוה רוזנפלד, דיאטנית קלינית בכירה המתמחה בקידום בריאות, בעלת טור שבועי במעריב.

ייעוץ תזונתי למבוגרים ניתן על ידי דיאטנית קלינית אשר מתמחה בטיפול באוכלוסיית הגיל השלישי והרביעי. אוכלוסייה זו מתאפיינת בצרכים תזונתיים ייחודיים כחלק מתהליך ההזדקנות הטבעית או בעקבות תחלואה גוברת של מחלות רקע, מחלות כרוניות ונוירולוגיות.

מצב תזונתי תקין עשוי לשפר את התגובה לטיפול ואת איכות חייו של המטופל, להשפיע על הסימפטומים של המחלה ולתרום לתחושה כללית טובה יותר של המטופל. לכן, מטרת העל של צוות הדיאטניות במערך השיקום הביתי של Restart Therapy היא לספק למטופלים תזונה נכונה ומאוזנת בשיתוף פעולה רב מקצועי עם הפיזיותרפיסט, הקלינאית תקשורת והמרפאה בעיסוק.

טיפול של תזונאית קלינית כולל ייעוץ תזונתי, ליווי ומעקב עבור מטופלים אשר מתמודדים עם מחלות רקע ומחלות כרוניות שונות. מטרת הטיפול לאתר מצבי סיכון תזונתי, להתאים תפריט מתאים למחלות כרוניות ולמצבים רפואיים משתנים, ולספק תמיכה תזונתית מותאמת להשגת מטרות הטיפול השיקומי.
אנחנו ב-Restart Therapy פועלים על פי שיטת טיפול שנקראת Evidence-based Practice (טיפול מבוסס ראיות), כלומר ההמלצות וההנחיות שלנו מתבססות על מידע מחקרי מעודכן ביותר וממקורות מהימנים בתחום התזונה. זאת בנוסף לניסיון עשיר של הדיאטנית הקלינית ובהתאם להעדפות המטופל.

אנחנו בRestart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח מאמינים ששינוי אמיתי, מעבר להתאמת תפריט תזונתי, דורש גם שינוי בהרגלי התזונה ובאורח החיים של האדם. צוות הדיאטניות שלנו יעניק לך את הידע והכלים המעשיים ליישום ההמלצות.

נגן וידאו אודות סרטון מידע לגבי ייעוץ תזונתי, Restart Therapy שיקום פרטי בבית הלקוח

Restart Therapy מספקת ייעוץ תזונתי למבוגרים במגוון מצבים רפואיים:

• מחלות כרוניות כמו סוכרת ויתר לחץ דם. אנשים רבים אשר שנים חיו עם מחלה מאוזנת, עלולים לחוות שינויים בעקבות העלייה בגיל. בסוכרת למשל, הטיפול כולל הסברה של תהליך השפעת האינסולין או התרופות על רמת הסוכר בדם, והתאמה של התזונה והתפריט היומי לאיזון רמות הסוכר במקביל לטיפול התרופתי ולמניעת פגיעה באיברי מטרה.

מחלות נוירולוגיות כגון פרקינסון, דמנציה, אנשים לאחר אירוע מוחי ועוד. במצבים אלו טיפול תזונתי מתמקד בין היתר בטיפול בהשלכות תזונתיות של המצב הרפואי, למשל טיפול בבעיות בליעה לחולי פרקינסון ולאנשים לאחר אירוע מוחי. כמו כן, מניעת ירידה במשקל ושמירה על סטטוס תזונתי תקין.

• מחלות במערכת העיכול (מטופלי גסטרו) – כמו מחלות מעי דלקות (קוליטיס) ומחלת קרוהן. בעיות ומחלות במערכת העיכול, כגון מעי רגיז, ריפלוקס, בקע סרעפתי, עצירות ועוד, מאפיינות אנשים מבוגרים לעתים בעקבות חולשה של שרירים, שינויים בפריסטלטיקה, בעיות ספיגה ועוד.

• שינויים בחוש הטעם – שינויים בחלל הפה (שיניים, ירידה בהפרשת רוק ועוד) עלולים לפגוע באכילה. הטיפול יכלול הצעות קולינריות לחיזוק הטעמים של האוכל, המלצה על תוספי תזונה במצב של חסר ברכיבים תזונתיים ועוד.

• שינוי במשקל – תנודות קיצוניות במשקל (עליה במשקל או איבוד משקל) לעתים נלוות לבעיה רפואית ידועה או שאינה ידועה.

• אוסטיאופרוזיס – מחלה המאופיינת בירידה במסת העצם, "בריחת סידן" והיחלשות העצמות בגוף. אוסטאופורוזיס היא הסיבה השכיחה ביותר לשברים בגיל המבוגר. הטיפול כולל מתן הסבר על תהליך הספיגה של הסידן בגוף והתאמת תפריט עשיר בסידן. מומלץ לשלב במקביל לטיפול תזונתי גם פיזיותרפיה שיקומית והתעמלות בונת עצם.

• סרקופניה – תופעה שמתאפיינת בתהליך של דלדול שרירים בגוף, והיא שכיחה בעיקר אצל מבוגרים בגיל השלישי והרביעי. תופעה זו עלולה לגרום בין היתר לירידה במשקל, פגיעה ביציבות וסיכון גבוה יותר לנפילות ולקשיי בליעה.

• מחלות אוטואימוניות – כגון לופוס, מחלת מפרקים שגרונית (RA), טרשת נפוצה (MS), חוסר איזון של בלוטת התריס ומחלות עור שונות. הטיפול כולל התאמת תזונה אנטי דלקתית, הכוללת נוגדי חימצון, המלצות למזון איכותי יותר ממזון מעובד ועוד.

• מונשמים – הזנה מותאמת למונשמים או לאנשים במצב סיעודי מורכב, עם הזנה באמצעות זונדה או פאג. הטיפול כולל התאמת סוג ההזנה בהתאם לצרכים תזונתיים, בדרך כלל נדרשים ליווי ומעקב לאורך זמן.

• הפרעות בבליעה – הטיפול כולל אבחון וטיפול בשיתוף עם קלינאית תקשורת, והזנה בהתאם ליכולות המטופל. בכפוף להנחיות קלינאית התקשורת לגבי מרקם האוכל, הדיאטנית בונה תפריט עם מזונות מותאמים. למידע נוסף על בעיות בליעה אצל מבוגרים.

ייעוץ תזונתי למבוגרים - Restart Therapy מומחים בשיקום פרטי בבית הלקוח

מה כולל ייעוץ תזונתי למבוגרים?

Restart Therapy מעניק שירותי ייעוץ טיפול וליווי של דיאטניות בהתאמה אישית. בפגישה הראשונה, בת שעה וחצי, נערך בירור על מנת לקבל את מירב המידע על מצב המטופל: אבחנה, היסטוריה רפואית אישית (אשפוזים, ניתוחים, טיפולים), מסמכים רפואיים ובדיקות דם עדכניות. בנוסף מתעדכנת בהרגלי האכילה והעדפות קולינריות, דיאטות בעבר, באופן הכנת המזון (קניות, בישול) ועוד. 

בהתאם למידע שנאסף ולתיאום ציפיות ניתנת הדרכה אישית. ההדרכה כוללת המלצות לתפריט מאוזן תוך מתן הנחיות ספציפיות לשינוי התזונה היומית בהתאמה אישית. הצלחה אינה נמדדת רק בהשגת היעדים אלא בשמירה עליהם לאורך זמן. הטמעת המידע ושינוי הרגלים דורשים תרגול והתמדה. בסדרת פגישות ליווי ומעקב, אחת לכמה זמן ובהתאם לצורך, הדיאטנית עוזרת לך לקבוע סדר עדיפויות בריא ומקנה כלים להתנהלות יומיומית בריאה. היא מסייעת לאמץ הרגלים חדשים בהדרגה תוך הצבת מטרות המשתנות בהתאם להתקדמות. הדיאטנית תומכת על מנת להגיע ליעדים ברי השגה ולא פחות חשוב לשמור על ההישגים. 

לקביעת פגישה עם דיאטנית קלינית ולקבלת ייעוץ תזונתי במצבי תחלואה שונים, הנכם מוזמנים להתקשר ל- Restart Therapy בטלפון שמספרו 077-9966400 או להשאיר את הפרטים שלכם כאן למטה ואנו נחזור אליכם בהקדם.

דילוג לתוכן